Αυτοεκτίμηση

Παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση. Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε;

Ως αυτοεκτίμηση ορίζεται η εικόνα που έχει κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του. Η εικόνα του εαυτού μας σχηματίζεται από το τι αντιλαμβανόμαστε οι ίδιοι ότι είμαστε και μπορούμε να κάνουμε, αλλά και από την εικόνα που νομίζουμε ότι έχουν οι άλλοι για εμάς. Η υγιής αυτοεκτίμηση είναι αποτέλεσμα μιας σωστής ισορροπίας ανάμεσα στα δύο.

Παιδί και απογοήτευση

Παιδί και απογοήτευση. Πώς μπορεί να μάθει να τη διαχειρίζεται;

Ένα παιδί μπορεί να απογοητευτεί για διάφορους λόγους. Από το να μην είναι καλεσμένο σε ένα πάρτι, μέχρι το να αρρωστήσει και μην πάρει μέρος σε μία εκδήλωση του σχολείου. Μπορεί επίσης να νιώσει απογοήτευση όταν έχει διαβάσει πολύ για ένα διαγώνισμα και παρόλα αυτά πήρε κακό βαθμό. Τα παιδιά μπορεί να βιώσουν πολύ συχνά […]

Μαθησιακές Δυσκολίες

Μαθησιακές δυσκολίες. Πώς τις αναγνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε;

Ένα από τα συχνότερα αναπτυξιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας και το οποίο απασχολεί έντονα γονείς και δασκάλους, είναι οι μαθησιακές δυσκολίες. Μέχρι πρόσφατα, πολλοί τις ερμήνευαν ως «τεμπελιά και αδιαφορία» του παιδιού, ενώ άλλοι θεωρούσαν ότι το παιδί απλώς δεν έχει «ωριμάσει» ακόμα και περίμεναν να περάσουν οι δυσκολίες του με το […]

Ζηλεία

Όταν τα παιδιά ζηλεύουν τα αδέλφια τους

Η έλευση ενός νεογέννητου στην οικογένεια, κάνει πολύ συχνά τους γονείς να ανησυχούν για προβλήματα ζήλιας που πιθανόν να προκύψουν μεταξύ των παιδιών. Η ζήλια μεταξύ αδελφών αποτελεί μία συνηθισμένη συμπεριφορά των παιδιών, όμως αν το παιδί ζηλεύει το αδελφάκι του, δεν σημαίνει ότι δεν το αγαπά. Ο βαθμός της ζήλιας διαφέρει κατά περίπτωση, καθώς […]

Σχολική ετοιμότητα

Το παιδί μου ξεκίνησε Δημοτικό… Πόσο έτοιμο είναι;

Κάθε Σεπτέμβριο ξεκινάει μια νέα σχολική χρονιά και βρίσκει πολλά παιδιά να περνούν από το νηπιαγωγείο στην Α’ τάξη του δημοτικού σχολείου. Η μετάβαση αυτή των παιδιών αποτελεί μεγάλη αλλαγή στη ζωή τους και ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μία νιώθουν χαρά και ενθουσιασμό που θα πάνε στο «μεγάλο σχολείο», αλλά από την άλλη τους προκαλείται […]